Des de la Direcció General d'Esport s'ha engegat la campanya #PracticaEsport, sota el lema: "L'esport d'avui serà la vostra salut de demà".
L'objectiu d'aquesta iniciativa és conscienciar sobre la importància de la pràctica esportiva a la infància i l'adolescència, més enllà de l'activitat que es realitza a l'assignatura d'Educació Física.
Un estudi que marca un abans i un després
La campanya es recolza en els resultats de l'informe elaborat pel Observatori de l´Esport - Càtedra d´Estudis Esportius, titulat: “Hàbits esportius a la població en edat escolar de la Comunitat Valenciana".
Es tracta del primer estudi d'aquest tipus al nostre àmbit territorial, que analitza de manera detallada els beneficis que aporta l'activitat física regular en nens, nenes i adolescents, en comparació dels qui no la practiquen.
Beneficis de l'esport pels més joves
L'informe confirma que la pràctica esportiva:
-
Millora l' salut física i mental.
-
desenvolupa qualitats personals positives i reforça la confiança en un mateix.
-
Afavoreix una millor percepció de la salut i la imatge corporal.
-
Ajuda a reduir el temps d'exposició a les pantalles.
A més, es recorda que practicar esport a la Comunitat Valenciana comporta avantatges fiscals, aplicables tant en serveis esportius públics com privats.
Una invitació a mares, pares i federats
La campanya està especialment adreçada a mares i pares, Però també a esportistes, clubs i entitats, perquè junts fomentem que la joventut practiqui esport i adopti hàbits de vida saludables.
Des de la nostra federació, ens sumem a aquesta iniciativa i us animem a difondre els materials de la campanya entre els vostres clubs, tècnics, esportistes i col·laboradors.
Perquè, com diu el lema: "L'esport d'avui serà la vostra salut de demà."