Final dels XLIV Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana

Del 10 al 12 d'abril es van disputar a Xàtiva (València), a les magnífiques instal·lacions de l'Espai Cultural “La Nova”, les finals autonòmiques Sub-14 i Sub-16 de la XLIV edició dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana d'escacs, reunint els classificats de les fases prèvies a les diferents zonals.

Tant a la inauguració dels campionats com durant la jornada de dissabte es va comptar amb la presència del regidor d'Esports de Xàtiva, Vicent Lluch Montaner, qui va voler acompanyar els participants i seguir de prop el desenvolupament de la competició.

En la categoria Sub-16, el vencedor va ser el EL MEU Francisco Fiorito Heredia (CE Ribera Baixa), que va signar un impecable 7 de 7. La segona posició va ser per Miguel Sala Esquiva (CE Basili), mentre que va completar el podi Jaume López Martínez (CE ASSSA Enric Valor).
A la classificació femenina, la campiona autonòmica va ser Isabel Colomer Martínez (CE Ribera Baixa), seguida per Leyre Roldán García (CE Camp de Morvedre) i Mireia García Vives (CE ASSSA Enric Valor).

Podi Sub-16

Classificació Sub-16

A la categoria Sub-14, el campionat va estar molt disputat, proclamant-se campió Pablo Arres Larrosa (C.A. Silla), empatat a punts amb el segon classificat, Lucas González López (CA EDAPA), sent tercer Vladyslav Petrashko (CE Dama de Guardamar).
A la classificació femenina, la campiona autonòmica va ser Beatriz Pardo Ruiz (CE ASSSA Enric Valor), amb la segona plaça per a Agnès Núñez d'Arenas Navarro (CE Ribera Baixa) i la tercera per Bianca Varcagiu Nadoleanu (CE Oliva).

Classificació Sub-14

El millor jugador i la millor jugadora de cada categoria obtenen plaça per representar la Comunitat Valenciana als respectius Campionats d'Espanya individuals, organitzats per la FEDA.

Així mateix, els resultats d'aquesta final autonòmica serviran per configurar les seleccions autonòmiques infantil i cadet que participaran al Campionat d'Espanya per equips en edat escolar. Cada selecció estarà formada per tres nois i tres noies, completant-se amb designacions tècniques.

La competició es va desenvolupar amb normalitat sota la direcció de Luis Martínez y Francisco Sisternes i l'arbitratge de Juan Pedro Magdaleno Puche i Germán Porrás, en unes jornades que van tornar a posar de manifest el gran nivell i la projecció dels escacs base de la Comunitat Valenciana.

Podi Sub-14

El lliurament de trofeus va ser realitzat per la primera tinenta d'alcalde de Xàtiva, regidora d'Educació, Dona i Igualtat i Polítiques LGTBIQ+, Amor Amorós Giménez, juntament amb la responsable del programa Impulsant la Dama, Ana Erades i Encarna Guzmán, exintegrant i medallista d' or de la selecció autonòmica de la FECV .

Àlbum de Fotos